loading...
رئال کلاب | پایگاه خبری رئال مادرید
احسان احمدزاده بازدید : 204 جمعه 26 شهریور 1395 نظرات (0)
رئال نیوز - کریستیانو رونالدو در دیدار تیمش مقابل اسپورتینگ با زدن ضربه ایستگاهی حماسه ای دیگر آفرید و در زیر به رکورد هایی که این بازیکن اکنون در زمینه فوتبال دارد می پردازیم.

چندین سال است در دنیای فوتبال نامی به گوش می رسد که بسیاری او را اعجوبه ای تکرارنشدنی می دانند و همواره او را مورد ستایش قرار می دهند؛ کودکی از قعر مادیرا و هم اکنون جوانی بر بام دنیا. این سوپر استار کسی نیست جز کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو.
رونالدوی پرتغالی امسال یکی از شانس های دریافت جایزه ای است که هر بازیکنی آرزو دارد روزی آن را دست بگیرد و آن هم جایزه فرانس پوشکاش است که هر فصل به بهترین بازیکن جهان در فصلی که سپری شد می دهند و این جایزه توپ طلای فرانس پوشکاش 5 بار به لیونل مسی و 3 بار به کریستیانو رونالدو داده شده است و امسال هم تاکنون در بیش تر نظر سنجی هایی که سایت های معتبر انجام داده اند رونالدو با اختلاف برنده این عنوان است و به احتمال زیاد هم همین اتفاق روی می دهد اما چه چیزی منجر به این شده است که کاندیدای اصلی دریافت این عنوان رونالدو باشد؟
این بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا توانست با درخشش هایی که ارائه کرد تیم رئال مادرید را به عنوان قهرمانی این جام برساند و پس از آن هم در یورو 2016 که بسیاری حتی شانس بالارفتن از مرحله گروهی را برای پرتغال قائل نبودند کریستیانو توانست کشورش را سرفراز از این رقابت ها به بیرون بیاورد و پرتغال با پیروزی مقابل فرانسه به قهرمانی دست یافت اما منجر به مصدوم شدن رونالدو هم شد؛ لحظه ای که دوربین های جهانیان آن را شکار کرد؛ گریه و پروانه.
اما داستان به اینجا ختم نمی شود به نظر می رسد این سوپراستار تمایلی به اتمام این بازی ندارد و امسال هم در اولین 90 دقیقه کاملی که پس از مصدومیتش برای کهکشانی ها بازی کرد توانست گلی بسیار تاثیرگذار برای باشگاهش به ثمر برساند و این گل مسبب برد مادرید ها مقابل تیم اسبق خودش یعنی اسپورتینگ لیسبون پرتغال شد. اما این گل از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسید که منجر به رکورد شکنی این فوق ستاره در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شد. کریستیانو رونالدو به تنها بازیکنی در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که توانسته است 12 گل را از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسانده است که پس از او بزرگانی چون دل پیرو و جونینیو و ریوالدو قرار گرفته اند.ولی این رکورد در زمینه دیگری هم تاثیر گذار بود و آن ایجاد فاصله ای مطمئن تر این فوق ستاره از اسطوره آرژانتینی بارسلونا یعنی لیونل مسی بود. مسی در لیگ قهرمانان اروپا 86 گل به ثمر رسانده است تا کنون ولی کریستیانو رونالدو موفق به به ثمر رساندن 94 گل بوده است که تاکنون رکورددار بیش ترین تعداد گل زده در لیگ قهرمانان اروپاست و این نشان از قدرت این ابر مرد می دهد. اما چیزی که بیش از هر چیز هواداران این بازیکن را نگران می سازد سن اوست. رونالدو 31 سال سن دارد در حالیکه لیونل مسی 29 سال سن دارد که به نوعی ستاره آرژانتینی می تواند در آینده به این رکورد ها دست یابد اما طبق گفته های رونالدو این بازیکن سعی دارد تا 40 سالگی در سطح اول فوتبال اروپا همراه رئال مادرید بازی کند.
کریستیانو با حضور در مقابل اسپورتینگ لیسبون 350مین بازی اش برای کهکشانی ها را انجام داد و دیروز هم طی دریافت هدیه ای از فلورنتینو پرز و گرفتن عکس با پیراهن شماره 350 و فلورنتینو پرز ابراز خوشحالی کرد. چیزی که واقعا جای خوشحالی دارد. او توانست 550مین گلش را در 350مین بازی اش برای رئال مادرید به ثمربرساند که آماری فوق العاده از این بازیکن است؛ آماری بالاتر از رقیبش یعنی لیونل مسی.فلورنتینو پرز هم ضمن تجلیل از رونالدو با او عکسی گرفت و گفت:

تنها 13 بازیکن بیش از 550 گل به ثمر رسانده اند.

طبق لیستی که به تازگی رسانه اینترنتی ویکیپدیا منتشر ساخته است رونالدو در رده 9 این لیست قرار دارد و لیونل مسی در رده 16 این لیست. این رده بندی تعداد گل های بازیکنان جهان است که در آن گل های بازی های دوستانه هم محاسبه شده است. در این لیست جوزف بیکان با 805 گل در رده اول و روماریو و پله در رده های بعدی قرار دارند و رونالدو با 568 گل در رده 9 و مسی با 542 گل در رده 16 قرار دارد. بسیاری اعتقاد دارند رونالدو می تواند تا رده 6 بالا بیاید که چیزی دور از ذهن نیست و به احتمال فراوان شاهد این لحظه خواهیم بود. این پایان کار نیست و هنوز رقابت میان رونالدو و مسی ادامه دارد؛ پس از این رقابت باید لذت برد، چرا که شاید همچنین دورانی دوباره به وجود نیاید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    با پیوستن کدامیک به رئال موافقید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1088
  • کل نظرات : 87
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 88
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 341
  • بازدید ماه : 816
  • بازدید سال : 13,052
  • بازدید کلی : 205,187